Czym jest mezoterapia igłowa?

Mezoterapia igłowa jest niechirurgiczną metodą polegającą na wstrzykiwaniu określonych dawek preparatu (witamin, minerałów, kwasu hialuronowego) bezpośrednio w głąb skóry. Mezoterapia jest metodą, która swoje efekty terapeutyczne uzyskuje poprzez pobudzenie skóry do samoregeneracji, wskutek czego dochodzi do zwiększenia metabolizmu komórek, stymulacji fibroblastów do produkcji włókien kolagenu i elastyny, natomiast w tkance podskórnej dochodzi do zwiększenia mikro-krążenia oraz lipolizy. Do zabiegu wykorzystuje się sterylne koktajle składające się z 3-4 substancji aktywnych. Dobór koktajli jest uzależniony od zmian chorobowych występujących na skórze danego pacjenta.

Jak często należy powtarzać zabieg?

Efekty zabiegu widoczne są po wykonaniu serii kilku zabiegów powtarzanych przez okres od 2 do 4 miesięcy. Przez pierwsze 2 miesiące zaleca się wykonywać zabieg raz na 2 tygodnie. Dla podtrzymania efektów kuracji zaleca się wykonywanie zabiegu raz na miesiąc przez okres 6 miesięcy.

Jakie reakcje skóry mogą wystąpić po zabiegu?

Bezpośrednio po zabiegu występuje zaczerwienienie oraz delikatny obrzęk, które są normalną reakcją skóry na nakłuwanie. Istnieje możliwość wystąpienia krwiaczków i siniaków.

Czy zabieg mezoterapii igłowej jest bolesny?

Zabieg poprzedzony jest nałożeniem preparatu znieczulającego, który eliminuje do minimum odczuwanie bólu oraz zapewnia maksymalny komfort podczas zabiegu.

W jakich przypadkach można wykonać zabieg mezoterapii igłowej?

Zabieg mezoterapii igłowej może być przeprowadzony w celu: nawilżenia, odżywienia i odmłodzenia skóry twarzy szyi i dekoltu nawilżenia, odżywienia i odmłodzenia skóry dłoni zahamowania wypadania włosów leczenia rozstępów leczenia cellulitu redukcji tkanki tłuszczowej (lipoliza iniekcyjna) zminimalizowania objawów foto-starzenia oraz starzenia wewnątrzpochodnego profilaktyki przeciwstarzeniowej.

Jak należy przygotować się do zabiegu?

Tydzień przed zabiegiem można wcierać w skórę preparat zawierający witaminę K, w celu uszczelnienia śródbłonków naczyń krwionośnych, zapobieganiu krwawieniom wewnętrznym oraz działu przeciwzapalnym i przeciwbólowym. 2 tygodnie przed zabiegiem należy odstawić aspirynę.

Jakie są przeciwwskazania do zabiegu mezoterapii igłowej?

• ciąża i laktacja
  • cukrzyca
  • stany zapalne skóry
  • alergia na na którykolwiek składnik preparatu